Vanliga frågor om returer

1 Mar 2024 23:59
Sara Henriksson

Vi får många frågor som rör returer. För att reda ut de oklarheter som kan uppstå, så ger vi er svar på de vanligaste frågorna som rör vår returhantering här.

Om du inte hittar svar på din fråga så är du varmt välkommen att kontakta oss på telefon: 033 22 22 20 eller via mejl: kontakt@missmary.se
Vi har öppet alla helgfria vardagar måndag - fredag 10:00 - 16:00 med lunchstängt 12:00-13:00.


Varför är min retur inte registrerad?
Din retur kommer oftast fram till den lokala returadressen inom ett par dagar, men det tar upp till 2 veckor innan den blir hanterad. Det beror på att själva returhanteringen sker på vårt lager i Estland. Din retur har alltså bara kommit en bit på vägen när den nått den lokala returadressen, så därför tar det längre tid innan din retur blir registrerad.

Varför kommer returen tillbaka till mig?
Om du använder samma emballage som du mottog din vara i så kan det hända att posten scannar den gamla streckkoden och då blir du mottagare även för returen. Se alltså till att streckkoden och din adress som sitter på den gamla etiketten är noggrant överstruken när du skickar iväg paketet. Eller så klistrar du returetiketten över den gamla, så riskerar du inte att posten skickar varan tillbaka till dig.


Varför hämtades inte min retur ut?
Returer ska alltid lämnas in hos postombud, och skickas som vanlig post med frimärken, alltså inte som spårbart paket. (I vissa länder är frakten förbetald och då regleras fraktkostnaden efter att vi har mottagit din retur.) Om du skickar ditt paket med spårbar frakt kan det bli problem när paketet ska levereras till vår lokala returadress eftersom de är inte alltid bemannade. Spårbara paket måste kvitteras med underskrift och om det inte finns någon personal på plats kan paketet inte levereras.


Varför måste jag som kund stå för returportot?
Istället för att baka in fraktkostnaderna i produktpriserna så tillkommer fraktkostnad i de fall du behöver skicka en retur till oss.


Vad händer om jag skickar min retur som vanligt brev och det försvinner?
Vi garanterar dig som kund att alla returer hanteras. Tänk på att en retur kan ta upp till 14 dagar för oss att hantera. Om din retur inte har registrerats inom denna tid, hör av dig till oss!


Hur lång tid har jag på mig att returnera min vara?
Hos Miss Mary har du alltid 100 dagars öppet köp.

Läs blogginlägget här